Zabavením církevních
majetků v 50. letech, byly křesťanské církve zbaveny nejen materiálních
prostředků, ale i svého významného postavení ve společnosti, díky němuž aspoň
do určité míry představovaly záruku morálních hodnot.
Na křesťanských
morálních hodnotách stálo v Evropě státní zřízení po 1000 let.
Komunistické a současné neokomunistické pronásledování křesťanů je jen
vyvrcholením bezbožectví proti křesťanskému hodnotovému systému, jímž se Evropa
po 1000 let alespoň v principiálních věcech řídila.
Ideologie komunismu
zbavuje osoby jejich práv; z člověka, především z dítěte činí „majetek“
státu a z národa homogenní masu řízenou sociálními inženýry, kteří se
nezodpovídají Bohu ani nikomu z lidí. Tento systém bezbožného socialismu
dosud trvá, ba ještě se prohubuje. Pokud nebudou napraveny škody, které tato ideologie
způsobuje křesťanství a celé společnosti, nemůže tzv. zastupitelská demokracie
fungovat jako politický systém právního státu! Tyto škody lze napravit jedině
restitucí nemateriálních morálních hodnot evangelia!
Nekřesťanská
náboženství dodnes představují hodnotové systémy vládnoucí státům, kde jsou
tato náboženství v převaze, což dodnes vede k často beztrestnému
pronásledování křesťanů v těchto zemích. My křesťané jsme v důsledku
hříchů našich otců rozděleni a podrobeni nadvládě nekřesťanských hodnotových
systémů a ideologií. Bůh chce svou církev vyvést z tohoto babylonského
zajetí a navrátit evangeliu pokoje vládu nad národy a státy.
Hodnotový systém
evangelia stojící na Kristovu přikázání lásky k Bohu a bližnímu jako
naplnění Zákona i Proroků a je tou nejlepší zárukou spravedlivého společenského
řádu a svobody pro všechny.
V ideálně spravedlivé
společnosti, která nemůže být jinou než křesťanskou, by neměla mít moc žádná
církev ani náboženská organizace, ale evangelium musí být hodnotovým systémem,
na němž tato společnost bude stát. Jde o přijetí a vyznání zákona Pána Ježíše
Krista, jako hodnotového systému, na němž bude znovu stát politické zřízení
v naší zemi.
Současnými restitucemi
hmotných majetků je velkým církvím navráceno významné společenské postavení
spojené s určitou politickou mocí. Jejich reálný stav, jejich učení a
„členská základna“ jsou přitom dost odlišné od stavu v roce 50. Tehdy zde
byl např. kardinál Beran, který dokázal tvrdě vystoupit proti nastupující
komunistické diktatuře. Kde je dnes hlas podobný jeho? Otázka zda má současná
katolická církev kontinuitu s tou institucí, které byly majetky v 50.
letech ukradeny, je naprosto legitimní. Např. takový II. vatikánský koncil
(1962-65) pokládají mnozí katolíci - jak z řad jeho příznivců, tak
z řad jeho odpůrců - za radikální proměnu a přebudování církve od základů.
Tento koncil ovšem neřekl nic zásadního proti komunismu a nijak zvlášť se
nezastal křesťanů mučených a umírajících v komunistických vězeních a
pracovních táborech. Dnešní Evropa sjednocená bohaprázdnou ideologií
hodnotového pluralizmu postrádá takové hlasy, jakým byl ten Beranův. On
mimochodem již v r. 1946 prohlásil: „katolické noviny nejsou katolické,
katolická akce není katolická“. Je tomu dnes jinak? Jsou dnešní křesťanské
církve křesťanštěními, než roku 1946? V ČR je zaváděn anglický model tzv.
juvenilní justice, který povede k zoufalství tisíců milujících rodičů,
byla legalizována prostitutce, veřejná sodomie již je „legalizována“. Je zde
nějaká síla, která tento rozklad společnosti zastaví?
Žádné komentáře:
Okomentovat